Per 1 januari gebruiken verzekeraars dezelfde terugvaltabel schadevrije jaren

Het kan per verzekeraar verschillen hoeveel schadevrije jaren er verloren gaan als uw klant een autoschade claimt. Dit leidt vaak tot veel onbegrip en onduidelijkheid bij klanten met een autoverzekering. Per 1 januari 2016 gebruiken alle verzekeraars daarom dezelfde terugvaltabel.

Wat is er nieuw in de terugvaltabel?

  • Maakt uw klant schade door zijn schuld? Dan heeft de klant altijd een terugval van vijf schadevrije jaren.
  • Maakt een klant schade en heeft hij meer dan vijftien schadevrije jaren? Dan valt een klant bij een schade altijd terug naar tien schadevrije jaren.
  • Bij ieder schadevrij gereden jaar wordt het aantal schadevrije jaren met één jaar verhoogd.

Aegon heeft de terugvaltabel toegevoegd aan de voorwaarden

Aegon heeft aan alle bestaande motorrijtuigenvoorwaarden voor zowel Particulier als Zakelijk de algemene terugvaltabel schadevrije jaren toegevoegd. Deze terugvaltabel is volgens Bedrijfsregeling 11 van het Verbond van Verzekeraars.

Bonus/malus-tabel is niet veranderd

De bonus/malus-tabel van Aegon is niet aangepast. De verzekeringnemer krijgt hierdoor bij een schade door schuld niet een ander kortingspercentage dan voor 1 januari 2016. Het is zelfs mogelijk dat een klant vijf schadevrije jaren verliest, maar op de bonus/malusladder maar vier treden terugvalt.

Hoe worden uw klanten geïnformeerd?

Bij verlenging van de verzekering krijgt uw klant naast de polis een begeleidende brief. Hierin lichten wij vanaf 1 januari de nieuwe regeling toe. Voor meer informatie over schadevrije jaren verwijzen wij klanten naar de Q&A op www.aegon.nl/schadevrije-jaren.

Heeft u nog vragen?

Neem dan gerust contact op met uw accountmanager. Of u kunt ons bellen op telefoonnummer 088 344 00 50. Wij helpen u graag. U bereikt ons op werkdagen van 08.30 tot 17.30 uur.