Informeer klanten met (bijna) de AOW-leeftijd over Lijfrente Sparen
Uw klanten die vermogen opbouwen via Aegon Lijfrente Sparen ontvangen een e-mail van ons. In de e-mail wijzen we klanten er op dat het geld uit Aegon Lijfrente Sparen omgezet kan worden in een uitkering als aanvulling op het pensioen. We informeren klanten ongeveer drie maanden voor hun AOW-datum hierover. In het kalenderjaar dat men de AOW-leeftijd bereikt kan men namelijk voor het eerst kiezen voor een korte looptijd van (minimaal) 5 jaar (i.p.v. 20 jaar).
Klanten moeten hun Aegon Lijfrente Sparen binnen nu en 5 jaar omzetten in een uitkering
Klanten kunnen er ook voor kiezen de uitkering uit te stellen. Dit kan uiterlijk tot het kalenderjaar waarin men vijf jaar ouder is dan de AOW-leeftijd. We sturen klanten in dat jaar tevens een e-mail om hen er op te wijzen dat na dat jaar de belastingdienst alsnog belasting int over het opgebouwde tegoed.
Aegon Lijfrente Uitkeren afsluiten
In de e-mail verwijzen we klanten voor persoonlijk advies door naar hun eigen financieel adviseur. Hier noemen we de naam van uw kantoor. Via Aegon Intermediair Portal sluit u voor uw klanten Aegon Lijfrente Uitkeren bij Aegon Bank. Voor klanten die graag de belastingvoordelen van het oude regime willen behouden, sluit u Aegon Garantie Inkomen af bij Aegon Leven. Klanten die zelf een Aegon Lijfrente Uitkeren rekening willen openen, kunnen dit doen via Mijn Aegon of via een medewerker van onze klantenservice. Aan beide manieren zijn kosten verbonden. Deze vindt u op de online pagina 'Lijfrente Uitkeren', onder 'Kosten'.
Heeft u vragen?
Wilt u meer weten naar aanleiding van bovenstaand bericht, neem dan contact op met uw account manager. U bereikt ons via telefoonnummer 058 244 30 10 op werkdagen tussen 09.00u en 17.30u. Wij helpen u graag.