Nieuws over het schadebedrijf van Aegon

Op 24 maart is onze digitale nieuwsbrief verstuurd. Heeft u deze nieuwsbrief gemist? Hieronder leest u meer over de onderwerpen met nieuws over de laatste ontwikkelingen binnen het schadebedrijf van Aegon.

Update Schade Particulier

Aegon blijft werken aan een gezonde schadeportefeuille

Om samen te werken aan de beste oplossing voor onze klanten, vinden wij rendabele groei- en self service-oplossingen heel belangrijk. Onderdeel van rendabele groei is het onder controle houden van de schaderatio. Dit begint met het delen van inzichten en het onderzoeken van mogelijkheden. Daar gaan wij graag met u als business partner over in gesprek. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw accountmanager.

Nóg sneller verzekeringen afsluiten via de verkorte aanvraagstraat

Sinds 2 maart staat de verkorte 'aanvraagstraat' voor het Aegon Woon- & VrijeTijdpakket live. Dit betekent dat u nog sneller een aanvraag kunt indienen. Handig, want zo kunt u zich focussen op de wensen van uw klant en een snelle service bieden. De voordelen van de verkorte aanvraagstraat:

  • Sneller en eenvoudiger verzekeringen aanvragen
  • Minder en alleen relevante vragen beantwoorden
  • U hoeft maar één keer alle persoonsgegevens in te vullen

Bekijk meer informatie of neem contact op met uw accountmanager.

Eenvoudiger en beter zaken doen met een vernieuwd AIP

De manier van zakendoen verandert door de toenemende digitalisering. Daar spelen wij continu op in. Daarom investeren wij in 2016 in verbeteringen van AIP. Zo kunt u eenvoudiger en beter zakendoen met uw klanten. De processen rondom autorisatie en authenticatie pakken we als eerste op. Dit doen we om de veiligheid en de bereikbaarheid van de achterliggende systemen te verbeteren. Dit vraagt van de beheerders van AIP dat zij de gegevens controleren en zich opnieuw registreren als beheerder. Bent u beheerder van AIP? Dan ontvangt u binnenkort een e-mail hoe u dit doet.

Vooraankondiging: handige tips voor werken met QIS en AIP

Graag maken we het zo makkelijk mogelijk voor u en daarom investeren we in digitaal gemak voor de adviseur. In de komende maanden willen wij u meer bekend maken met de mogelijkheden van onze digitale portalen QIS en Aegon Intermediair Portal (AIP). Zo kunt u sneller en gemakkelijker informatie vinden of een polis aanvragen of muteren. Binnenkort kunt u de eerste tips nalezen op AIP en QIS. Ook kunt u voor vragen terecht bij uw accountmanager.

Rijvaardigheidstraining op het Circuit van Zandvoort een groot succes

Vrijdag 11 maart heeft een aantal Aegon-klanten een rijvaardigheidstraining gehad op het Circuit van Zandvoort. De training was de prijs die dertig klanten konden winnen bij afsluiten van een Aegon Autoverzekering tussen december 2015 en januari 2016, via de adviseur. Het was een groot succes. Het weer was perfect, er hing een goede sfeer en klanten en adviseurs deden fanatiek mee aan de verschillende onderdelen. Kijk voor meer informatie op AIP.

Nieuws Schade Zakelijk

Zorgvuldige overdracht zakelijke schadeportefeuille aan Allianz in voorbereiding

Op 19 januari kondigden wij aan dat de zakelijke schadeportefeuille van Aegon, inclusief de volmacht- en beursportefeuille die wordt afgebouwd, wordt verkocht aan Allianz Benelux. Wij vinden het belangrijk dat uw klanten zorgvuldig overgaan naar Allianz, zodat de continuïteit van uw portefeuille is gewaarborgd. Hoewel wij achter de schermen hard werken aan een zorgvuldige overgang, verandert er voor u de komende maanden nog niets. De Autoriteit Consument & Markt heeft zijn goedkeuring gegeven. Wij wachten nog op goedkeuring van de voorgenomen koopovereenkomst door De Nederlandsche Bank. Daarna kunnen wij u informeren wanneer de portefeuille en de betrokken medewerkers van Aegon over gaan naar Allianz. Natuurlijk blijven wij u en uw klanten goed bedienen en ondersteunen. Daarom kunt u, tot aan de goedkeuring van de toezichthouders, voor offerteaanvragen en mutaties gewoon terecht bij uw vertrouwde aanspreekpunten.

Toetsing (goederen)transportverzekeringen vanwege Sanctiewetgeving

De Sanctiewetgeving verbiedt Aegon zaken te doen met bepaalde bedrijven of personen. Heeft u klanten met een (goederen)transportverzekering? Dan heeft u in februari een brief van ons ontvangen, waarin wij u vragen om met uw klanten vier vragen te beantwoorden. Heeft u het formulier nog niet opgestuurd? Dat kunt u dit nog doen tot 1 april 2016. Het is belangrijk voor uw klanten dat wij dit op tijd ontvangen. Heeft u nog vragen hierover? Neem dan contact op met uw accountmanager.

Jaarlijkse naverrekening bedrijfsverzekeringen 2015 begin april van start

Voor de bedrijfsverzekeringen (aansprakelijkheid, bedrijfsschade en garage) stellen wij elk jaar de definitieve premie over het afgelopen boekjaar vast. Dit kan betekenen dat uw klant premie terugkrijgt of dat uw klant extra premie moet betalen. Daarom ontvangt u begin april van ons een brief over de jaarlijkse naverrekening met de aanbiedingsbrieven voor uw klant(en). U kunt nu al beginnen met de naverrekening.

Groene kaart voortaan digitaal beschikbaar

Voor klanten met een Aegon Garageverzekering is de groene kaart voortaan digitaal beschikbaar. U kunt voor uw klanten via Aegon Verkeersplein (de digitale aan- en afmeldtool van kentekens) de groene kaart printen of e-mailen. Klanten met toegang tot Aegon Verkeersplein kunnen hun groene kaart ook zelf printen. Kijk voor meer informatie op AIP.

Heeft u nog vragen?

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw accountmanager. U kunt ook contact opnemen met ons. Wij helpen u graag. Ons telefoonnummer is 088 344 00 50.