Samen werken aan samenwerken
Een digitaal klantenbedrijf word je niet zomaar en dit kun je bovendien niet alleen. Samenwerking is een vereiste hiervoor en Aegon investeert daarom sterk in de verbetering van de digitale samenwerking met onze adviseurs.
Samen met u kunnen we de juiste keuzes maken die nodig zijn voor effectieve en efficiënte digitale samenwerking. Wij hebben daarom een aantal adviseurs gevraagd deel te nemen aan een panel. Met dit panel werken we samen aan de verbetering van de digitale ondersteuning voor adviseurs. Een belangrijke doelstelling is het bespreken van de nieuwste digitale concepten en functionaliteiten waar Aegon aan werkt.
Onlangs vond de eerste bijeenkomst van dit panel plaats. Met acht adviseurs hebben wij in een focusgroep onderzocht wat belangrijk en minder belangrijk is in de digitale ondersteuning. Op die manier hebben wij inzicht gekregen in de behoeftes en de prioriteiten in de te ontwikkelen vernieuwingen. Uiteraard informeren we u zodra inzichten hebben geleid tot concrete verbeteringen in uw digitale Aegon omgeving.
Heeft u ook tips voor verbetering van ons digitale platform, laat het ons weten via uw accountmanager.
Hoe brengt u beleggen onder de aandacht?
Het vangnet vanuit de overheid en bedrijven verdwijnt. Consumenten moeten daarom zelf in actie komen om een potje geld voor later te realiseren. Hier zijn consumenten zich niet altijd van bewust. Wel voelen zij steeds meer dat sparen op een spaarrekening, door de lage rentes, niet altijd de beste oplossing is. Aegon gelooft in beleggen als oplossing voor vermogensopbouw op de lange termijn.
Het advieskanaal is bij uitstek geschikt om klanten meer bekend te maken met deze manier van geld opzij zetten voor later. In praktijk blijkt beleggen echter een lastig onderwerp om te bespreken. Daarom gaan wij samen met adviseurs onderzoeken hoe wij het bewustzijn van klanten kunnen vergroten zodat zij zelf een weloverwogen keuze kunnen maken voor hun financiële toekomst.
In maart dit jaar zijn wij gestart met klankbordsessies. Met deze sessies willen we samen met adviseurs onderzoeken hoe wij in de (latente) behoefte van klanten op het gebied van vermogensopbouw kunnen voorzien. Dit willen wij invullen op een manier waar de klant, de adviseur en Aegon van profiteren. Deze sessies zijn primair digitaal (videocall), zodat het ook efficiënt blijft. Wij begrijpen uiteraard goed dat een adviseur niet zomaar een halve dag van kantoor weg kan zijn. De eerste twee sessies zijn inmiddels geweest. Hierin hebben wij een klantonderzoek besproken; wat zijn de triggers en barrières voor klanten? Ook hebben wij gekeken naar de triggers en barrières bij adviseurs.
De sessies werden door velen als positief ervaren. Door ervaringen en kennis uit te wisselen, leren we van elkaar en kunnen we de klant nog beter helpen. We kijken al weer uit naar de volgende sessies. Deze zullen ingaan op de feedback en conclusies uit de eerdere sessies. Uiteraard houden we u hiervan op de hoogte.
Heeft u hier vragen over en/of wilt u ook deelnemen? Neem dan contact op met uw accountmanager.