Update afhandeling schade door noodweer Nederland vorige week

Er wordt momenteel zeer veel schade gemeld aan onder andere woonhuizen en voertuigen door het noodweer vorige week in Nederland. Wegens de grote drukte is onze maximale reactietijd 10 werkdagen. Uiteraard doen wij ons best zo spoedig mogelijk te reageren.

De Aegon Schadeservice staat voor u klaar om, in geval van schade op een woonverzekering, u en uw klanten snel en vakkundig te ondersteunen. Speciaal voor de hagelschade die is ontstaan aan veel voertuigen hebben wij het Aegon Hagelcentrum opgericht:

Hoe bereikt u onze services en wat kunt u verwachten?

Aegon Schadeservice

Aegon beschikt over een eigen herstelnetwerk voor schade op een inboedel- en/of opstalverzekering. Voor het inschakelen van een hersteller uit dit netwerk kunt u contact opnemen met de Aegon Schadeservice via 088 344 00 00. De hersteller neemt vervolgens contact op met de klant voor het maken van een afspraak. De voordelen van het gebruik van de Aegon Schadeservice zijn onder andere:

  • Het herstelbedrijf factureert rechtstreeks aan Aegon. De klant hoeft daarom nooit zelf kosten voor te schieten.
  • Kortere doorlooptijden, de klant hoeft immers niet te wachten op akkoord voor ingediende stukken
  • Minder administratie, een schadeformulier is bijvoorbeeld niet nodig.
  • De hersteller heeft binnen 2 uur contact met de klant en is binnen 24 uur op locatie. Als het nodig is treft deze direct noodvoorzieningen.

Aegon Hagelcentrum

Het Aegon Hagelcentrum bestaat uit een aantal geselecteerde Aegon Schadeservice herstellers. Zij zijn speciaal ingericht om voertuigen met hagelschade van onze klanten te herstellen. Zo bieden wij onze gezamenlijke klanten gegarandeerde kwaliteit, service en snelheid:

  • Via het speciaal daarvoor ingerichte Aegon callcenter kan een afspraak worden gemaakt voor een eerste intake. Dit kan telefonisch via 085-04 44 567 op werkdagen tussen 8.00 en 20.00 uur.
  • De intake wordt uitgevoerd door het Aegon Hagelcentrum en bestaat uit een inventarisatie van de ernst en de omvang van de schade. Tijdens de intake wordt direct een reparatiedatum afgesproken.
  • Wij verzoeken u geen voertuigen met hagelschade naar reguliere Aegonschadeherstellers te routeren. Dit zal het reparatieproces mogelijk onnodig vertragen.