Nieuw in Mijn Aegon: bevestigen mobiele telefoonnummer

Per 2 november vragen wij Mijn Aegon-gebruikers hun mobiele telefoonnummer te bevestigen. Dit doen wij om zeker te zijn dat het telefoonnummer juist is en van de klant. Het mobiele telefoonnummer wordt in de toekomst ter controle gebruikt voor bijvoorbeeld het doorgeven van wijzigingen of het overboeken van geld. Zo voorkomt de gebruiker misbruik van zijn gegevens en het Mijn Aegon-account.

Hoe werkt het?

Nadat de klant inlogt op Mijn Aegon wordt de klant direct gevraagd om zijn mobiele telefoonnummer te bevestigen. Nadat het mobiele telefoonnummer is ingevuld wordt een sms naar dat telefoonnummer gestuurd met daarin een bevestigingscode. Deze code moet door de klant worden ingevuld in Mijn Aegon. Hiermee is het telefoonnummer in Mijn Aegon bevestigd.

Let op: Maakt u een Mijn Aegon-account aan voor uw klant? Dan moeten de gegevens van de klant worden ingevuld en niet uw gegevens.

Waarom doen wij dit?

Door deze extra controlestap weten wij zeker dat het de klant is die in Mijn Aegon wijzingen doorvoert of overboekingen doet. Hierdoor voorkomen we misbruik en fraude.