EHBB: Eerste Hulp Bij Betalingsproblemen
Betaalproblemen. Je wilt er niet aan denken. Je hoeft je baan of inkomen niet te verliezen om financieel in de knel te komen. Onverwachte - maar noodzakelijke - uitgaven of een dikke rekening kunnen zomaar voor je neus staan. Bijvoorbeeld door stijgende energiekosten. Als je om wat voor reden dan ook betaalproblemen met je hypotheek krijgt óf verwacht, dan sta je er niet alleen voor. Wij denken met je mee!
‘Even’ iets storneren is een waarschuwing
De grootste maandelijkse lasten zijn waarschijnlijk de kosten van je huis. Mis of storneer (terugboeken van een incasso) je een betaaltermijn? Dan trekken wij vrijwel direct aan de bel. Dat doen we niet omdat we jouw geld zo snel mogelijk willen hebben. Het missen van een hypotheektermijn is namelijk best een ‘ding’. Elke schuld of betaalachterstand begint namelijk met het niet kunnen betalen van die ene rekening of termijn. Daarom nemen we contact met je op. Om te kijken of het goed met je gaat en of we je ergens mee kunnen helpen. Goed om te weten: we kunnen ook helpen vóór er problemen ontstaan.
Voorkomen is beter dan genezen
En zo werkt het met betaalachterstanden ook. De schaamte over geldproblemen is vaak groot. Wat een ander daarvan denkt houdt mensen vaak tegen om contact op te nemen met ons. De angst om op één of andere ‘zwarte lijst’ terecht te komen speelt ook mee. Daarom leggen wij je stap voor stap uit wat er gebeurt als je contact opneemt met onze debiteurenafdeling. Geen bandjes met keuzemenu’s: je krijgt direct een medewerker aan de lijn. En die zwarte lijst? Die bestaat bij ons niet.
EHBB: Eerste Hulp Bij Betalingsproblemen
• Wanneer kan ik contact opnemen. Of nemen jullie contact met mij op?
Hoe eerder hoe beter. Merk je dat je meer maand aan het einde van je geld hebt? Of dat je na het betalen van je hypotheek met de rest van je kosten in de knoei komt? Bel of mail ons direct! Dan denken we met je mee over een oplossing. Zo proberen we te voorkomen dat je een betaalachterstand oploopt. Mis je een betaling of storneer je een maandtermijn? Dan nemen wij automatisch contact met jou op.
• Bel of mail ons. We staan voor je klaar
Je bereikt ons op 085 225 10 67 of op hulpbijgeldzorgen@aegon.nl als je liever een e-mail wilt sturen. Je kunt ook chatten met een collega. De medewerkers van Debiteurenbeheer zijn speciaal getraind om te luisteren en mee te denken. We hebben geen oordeel en gaan je niet de les lezen. Daar wordt niemand vrolijk van. Wat we wel doen is meekijken naar hoe we jouw situatie kunnen verbeteren. Er is vaak meer mogelijk dan je denkt. Samen kijken we wat het beste bij jou en je situatie past.
• Wat je kunt verwachten als je contact opneemt
Je krijgt alle tijd om je situatie uit te leggen. Geen gedoe met elke keer weer een andere medewerker als je contact hebt. Je krijgt je eigen contactpersoon toegewezen die jou verder gaat helpen. Samen kijken jullie naar je (toekomstige) financiële situatie. Maar ook naar wat jij van ons verwacht. Ook fijn om te weten: bij achterstanden voor hypotheektermijnen doen wij geen zaken met incasso-organisaties. Dus geen gehijg in je nek of vervelende belletjes. Maar een menselijk, luisterend oor wat met je meedenkt.
• Moet ik mijn huis verkopen?
Dat is juist wat we samen gaan proberen te voorkomen. Afhankelijk van de situatie is een betaalafspraak, een beter inzicht in je financiën of het verlagen van je maandlasten vaak voldoende om de boel weer op de rit te krijgen. Hierbij kunnen verschillende afspraken worden gemaakt. Dit zoek je samen met je contactpersoon uit. We hebben ook een budgetcoach die jou kan helpen om je inkomsten en uitgaven in balans te krijgen. En dat zo te houden! Gedwongen verkoop komt gelukkig weinig voor en is de aller-aller-allerlaatste optie als we alle andere mogelijkheden hebben geprobeerd.
Zelf aan de slag…
Je kunt kijken hoe fit jouw geldzaken zijn met de GeldFit-test van de Nederlandse Schuldhulproute.
Je staat er niet alleen voor
Zoals je ziet zetten we alle zeilen bij om jouw geldzaken weer de goede kant op te laten gaan. Zodat jij lekker in je huis kunt blijven wonen én nog wat geld overhoudt voor andere dingen. Meer weten? Op onze uitgebreide pagina over betaalachterstanden vind je nog veel meer informatie.
Alle informatie nog even handig op een rijtje
• Debiteurenbeheer: 085 225 10 67 of hulpbijgeldzorgen@aegon.nl. Je kunt ook met ons chatten.
• Doe de GeldFit-test van de Nederlandse Schuldhulproute
• Bekijk al deze informatie en meer op de webpagina over betaalachterstanden
Krijg grip op je geld met Geldfit
Geldfit.nl is een initiatief van de Nederlandse Schuldhulproute (NSR). Samen met verschillende gemeenten, bedrijven – waaronder Aegon – en hulpinstanties werken zij aan een financieel gezond Nederland. Een doel naar ons hart! Wil je weten hoe het met de fitheid van je financiën is gesteld? Doe de test op Geldfit.nl en ontdek binnen 2 minuten hoe je ervoor staat.
Goed om te weten: deze test is anoniem en kosteloos. Je hoeft geen persoonlijke gegevens in te vullen en je antwoorden worden niet voor verder gebruik opgeslagen.