'DE WINDHOOS IN ZIERIKZEE HAD ALLES LOSGERUKT EN VERNIELD'
‘Hele pannendaken lagen op straat, ramen waren eruit gewaaid en bewoners liepen radeloos rond. De situatie was surrealistisch. Zeker omdat 100 meter verderop mensen in de zon op een terrasje zaten. Dit was zo lokaal. Met zoveel schade in zo’n klein gebied. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt. En ik doe dit werk al tien jaar!’
Dit zijn de woorden van Frank Walhout. Frank is monteur bij Fraanje, één van de schadeherstelbedrijven van Aegon, in de buurt van Zierikzee. Via social media zagen hij en zijn collega's berichten over de windhoos binnenkomen. 'Mooi hoe dat werkt tegenwoordig; nog voordat de eerste schademeldingen binnenkwamen hadden wij op social media al gezien wat er aan de hand was in Zierikzee. Daardoor waren we al heel snel onderweg en konden we binnen twee uur op de plek van de ramp zijn.'
Als het even kan zorgen we dat iedereen dezelfde dag weer in z'n huis kan slapen
'Toen we aankwamen waren de hulpdiensten al aanwezig. De schade was extreem en het was duidelijk dat de mensen direct hulp nodig hadden. Kortom, we zijn gelijk aan de slag gegaan. Eerst gaan we dan de huizen in om de schade op te nemen. Direct daarna kijken we hoe we de huizen weer bewoonbaar en veilig kunnen maken. Soms doe je dat eerst met een noodreparatie, zodat mensen in ieder geval weer in hun eigen huis kunnen slapen. Daar waren ze in Zierikzee al heel blij mee.'
Wij regelen de administratie met Aegon. Die mensen hebben genoeg aan hun hoofd.
'Als je met zoveel schade te maken hebt als in Zierikzee, wil je kunnen rekenen op professionals. Niet alleen omdat we veel kennis van zaken hebben, maar ook omdat we snel kunnen handelen. Als wij komen, hebben we vaak al de juiste materialen en apparatuur bij ons om de problemen op te lossen. Daarbij vinden klanten het natuurlijk prettig dat wij de administratie met de verzekeraar afhandelen. Zij hebben op zo’n moment al genoeg aan hun hoofd.'
80-plussers helpen we natuurlijk ook graag een handje
'Maar er zijn altijd mensen die het graag zelf doen. Ook in Zierikzee. Zoals een mooi mannetje van 80 jaar die het dak van zijn tuinhuisje zelf wilde repareren. Het hele dak was de tuin van de buren ingewaaid, maar hij liet zich niet afschrikken en was zelf aan de slag gegaan. Alleen zijn vrouw was er minder blij mee, die vond het onverantwoord. Ik denk wel dat ze gelijk had, dus toen hebben we even geholpen. We hebben het dak van het tuinhuisje er opnieuw opgezet en die mensen waren superblij. Dat maakt ons werk mooi en dankbaar.'
Hoe is de samenwerking met Aegon?
'Fraanje werkt al meer dan tien jaar als schadehersteller voor Aegon. Dat werkt perfect. Mensen melden hun schade bij Aegon en geven aan dat ze het schadeherstelnetwerk van Aegon willen gebruiken. Aegon zet de opdracht digitaal door en wij bellen binnen twee dagen om een afspraak te maken. Bij spoedgevallen zorgen we dat we binnen twee uur ter plekke zijn om de schade te herstellen of een noodreparatie te doen. Is het geen noodgeval? Of moeten we materialen bestellen? Dan zorgen we dat we het binnen twee weken oplossen. Dat hangt natuurlijk ook af van hoe snel we bij de klant langs kunnen. Snelle hulp vinden klanten prettig, zeker in tijden als deze, waarin je nauwelijks een aannemer kan vinden.'
Landelijk netwerk, lokale service
Aegon heeft een uitgebreid netwerk van schadeherstelbedrijven. Met een landelijk netwerk van lokale herstelbedrijven kun je reken op snelle service. Of het nu gaat om schades aan woningen en inboedels of om schades aan auto's of audiovisuele apparatuur. De voordelen?
- minder of geen eigen risico
- 4 jaar garantie op autoreparaties
- wij regelen de administratie en uitbetaling met de hersteller
- haal- en brengservice (bij autoschade)
- bij jou in de buurt, dus snel geregeld
Niet voor niets waarderen onze klanten de schadeherstelservice met 8.5. Wil je meer weten of een schade melden? Kijk hier voor jouw opstalverzekering