Image
aegon gaat verder met a.s.r.

Per 1-7-2024 is het niet meer mogelijk om nieuwe verzekeringen af te sluiten

Door de samenvoeging van Aegon met a.s.r. is het vanaf 1-7-2024 niet meer mogelijk om nieuwe verzekeringen af te sluiten bij Aegon.

Bestaande Aegon klant? Dan zit je op deze pagina goed. Je vindt hier alle informatie over je lopende verzekering. Ook kan je alles nog doen zoals je gewend bent. Wil je een extra verzekering afsluiten? Dit kan via a.s.r.

Huisdierenverzekering

Heb je een Aegon Huisdierenverzekering? Dan zit je hier goed! Op deze pagina staat de informatie over je verzekering bij elkaar. Welke polisvoorwaarden voor jouw verzekering gelden, lees je op je polisblad. Deze ontvang je elk jaar van ons per e-mail en kun je ook vinden in Mijn Aegon.

Wat is verzekerd met de huisdierenverzekering?

Met onze huisdierenverzekering ben je verzekerd voor de medische kosten in Nederland als je hond of kat ziek wordt of een ongeval krijgt. Wij vergoeden maximaal € 2.500,- per verzekeringsjaar. De eigen bijdrage is 25% van de gedekte kosten van de nota. Dien je een declaratie in (met een of meer nota’s), dan is de eigen bijdrage minimaal € 25,-. 

Wat is nu wel of niet verzekerd? Hieronder een aantal voorbeelden. Bekijk voor de kosten die wij wel en niet vergoeden ook altijd je polisblad en de polisvoorwaarden.

Wel verzekerd
Niet verzekerd
  • Consult bij de dierenarts (bij een ongeval, ziekte of aandoening)

 

  • Vaccinaties

 

  • Onderzoeken voor het stellen van een diagnose

 

  • Bestrijding of voorkoming van parasieten
  • Medische behandelingen (zoals een operatie)

 

  • Castratie en sterilisatie

 

  • Second opinion

 

  • Medische kosten die te maken hebben met de heupen of ellebogen van honden

 

  • Medische hulpmiddelen (zoals een infuus, verband of beschermkraag)

 

  • Tandzorg

 

  • Geregistreerde geneesmiddelen

 

  • Dieetvoeding en voedingssupplementen

 

  • Inslapen

 

  • Therapieën zoals gedragstherapie (en middelen voor gedragsproblemen), fysiotherapie, acupunctuur en homeopathie

 

  • Opname en verpleging in een dierenkliniek

 

  • Aangeboren aandoeningen en erfelijke ziektes

 

  • Dwang- en sondevoeding

 

  • Kosten die het gevolg zijn van ziekten of klachten die uw huisdier al had voor de ingangsdatum van deze verzekering

Aanvullende dekkingen

 

Aanvullende dekking Crematie

Met deze aanvullende dekking is jouw huisdier verzekerd voor vervoer naar het crematorium en de crematie van je huisdier. Wij vergoeden:

  • voor een kat maximaal € 100,-.
  • voor een hond maximaal € 150,-.

Aanvullende dekking Reis

Met deze aanvullende dekking is jouw huisdier ook verzekerd in het buitenland. Wij vergoeden de medisch noodzakelijke kosten bij ziekte of een ongeval in Europa en aan de Middellandse Zee grenzende landen. De maximale vergoeding in het buitenland is € 1.000,- per verzekeringsjaar.

Handige informatie over jouw Huisdierenverzekering

Productkenmerken

Lees verder

Documenten

Lees verder

Ingangsdatum 

Deze staat op jouw polis. Ziektekosten die voor de ingangsdatum zijn gemaakt, zijn niet verzekerd. Na de ingangsdatum van de huisdierenverzekering geldt een wachttermijn van 30 dagen. Deze wachttermijn geldt voor ziektekosten die het gevolg zijn van elke gezondheidsklacht, letsel en een aandoening. Dit betekent dat deze ziektekosten in de wachttermijn en de daaruit voortkomende gevolgkosten nooit worden vergoed. Als jouw huisdier een (aantoonbaar) ongeluk krijgt in de wachttermijn zijn deze kosten wèl verzekerd.

Opzeggen

Jouw verzekering is na het eerste jaar dagelijks opzegbaar. Eén maand na opzegging stopt de verzekering. Hier vind je meer informatie over het stopzetten van de verzekering.

Onafhankelijke informatie 

Bekijk de website van Wijzer in geldzaken.

 

 

 

 

Veel gestelde vragen

Als jouw huisdier ziek wordt of een ongeluk krijgt vergoeden wij de medische kosten
Wij vergoeden alleen de kosten die je in Nederland maakt. Hieronder vallen bijvoorbeeld kosten voor:
  • een consult bij de dierenarts;
  • opname en behandeling als dit medisch gezien nodig is;
  • onderzoek dat nodig is om een aandoening of letsel door een ongeval vast te stellen;
  • in Nederland geregistreerde diergeneesmiddelen;
  • hulpmiddelen voor genezing zoals verband en implantaten.
Bekijk voor een volledig overzicht van de dekking en de maximaal verzekerde bedragen de polisvoorwaarden. Nota's declareer je via onze pagina Schade melden en declareren

Met de aanvullende dekking Reis is jouw huisdier ook verzekerd in het buitenland
Wij vergoeden de kosten bij ziekte of een ongeval in Europa en aan de Middellandse Zee grenzende landen. De maximale vergoeding in het buitenland is € 1.000,- per verzekeringsjaar.

Met de aanvullende dekking Crematie vergoeden wij ook deze kosten 
Wij vergoeden het vervoer naar het crematorium en de crematie van jouw huisdier. De maximale vergoeding voor een: 
  • kat is € 100,-; en 
  • voor een hond € 150,-. 
Na de ingangsdatum van de huisdierenverzekering geldt een wachttermijn van 30 dagen. Er geldt een wachttermijn van 30 dagen voor de kosten van geneeskundige behandelingen die het gevolg zijn van:
  • elke gezondheidsklacht;
  • letsel;
  • aandoening.
Dit betekent dat behandelingen van elke gezondheidsklacht, letsel, of aandoening ontstaan in de wachttermijn en de daaruit voortkomende gevolgkosten nooit vergoed worden. De wachttermijn geldt ook voor de aanvullende modules. Deze termijn geldt niet als het gaat om de kosten van een behandeling die het gevolg zijn van een aantoonbaar ongeluk.

 
Een identificatiechip is verplicht. Dit geldt ook voor huisdieren die getatoeëerd zijn. Op het moment dat je de Aegon Huisdierenverzekering afsluit hoeft jouw huisdier niet gechipt te zijn. Bij het eerstvolgende bezoek aan de dierenarts moet je je huisdier laten chippen. De chip moet voldoen aan de ISO-standaard. Als je je huisdier niet laat chippen mogen wij de uitkering beperken of zelfs helemaal laten vervallen.
 

 
Aangeboren aandoeningen zijn niet verzekerd. Ook als dit op het moment van het afsluiten van de verzekering niet bekend was. 
Wij kunnen hierom vragen omdat wij extra informatie nodig hebben om een declaratie in behandeling te kunnen nemen. Alleen met deze informatie kunnen wij bepalen of er dekking is volgens de polisvoorwaarden.

Op de patiëntenkaart houdt de dierenarts bij wat er aan de hand is met jouw huisdier. Diagnoses, klachten en behandelingen worden hierop aangegeven. De patiëntenkaart kan je opvragen bij de dierenarts. 
 
Dit verschilt tussen kat en hond. Bij een kat hangt dit af van leeftijd. Bij een hond van ras en leeftijd. Elk jaar wordt de premie opnieuw vastgesteld op basis van de leeftijd van jouw huisdier.