Kattenverzekering

Je wilt goede zorg voor jouw kat. Maar een bezoekje aan de dierenarts kan flink in de papieren lopen. Dat is niet voor de poes. Met onze kattenverzekering is jouw kat verzekerd tegen de kosten van consults, operaties en meer.

  •  Complete zorg door dekking bij ziekte èn ongeval
  •  Kies zelf je eigen dierenarts 
  •  Mogelijk om medische zorg op reis mee te verzekeren
Bereken mijn premie
Image
Welke verzekeringen heb ik nodig voor mijn koophuis?

Wat dekt onze kattenverzekering?

Verzeker jouw kat tegen de kosten van onverwachte en noodzakelijke medische zorg. Met onze kattenverzekering ben je verzekerd voor de medische kosten in Nederland als je kat ziek wordt of een ongeval krijgt. Wij vergoeden maximaal € 2.500,- per verzekeringsjaar. De eigen bijdrage is 25% van de gedekte kosten van de nota. Dien je een declaratie in (met een of meer nota’s), dan is de eigen bijdrage minimaal € 25,-.

Wat is nu wel of niet verzekerd?

Hieronder een aantal voorbeelden. Bekijk voor een volledig overzicht van de kosten die wij wel en niet vergoeden ook je polisblad en de polisvoorwaarden.

 

Wel verzekerd
Niet verzekerd
  • Consult bij de dierenarts (bij een ongeval, ziekte of aandoening)

 

  • Vaccinaties

 

  • Onderzoeken voor het stellen van een diagnose

 

  • Bestrijding of voorkoming van parasieten
  • Medische behandelingen (zoals een operatie)

 

  • Castratie en sterilisatie

 

  • Medische hulpmiddelen (zoals een infuus, verband of beschermkraag)

 

  • Tandzorg

 

  • Geregistreerde geneesmiddelen

 

  • Dieetvoeding en voedingssupplementen

 

  • Inslapen

 

  • Therapieën zoals gedragstherapie (en middelen voor gedragsproblemen), fysiotherapie, acupunctuur en homeopathie

 

  • Opname en verpleging in een dierenkliniek

 

  • Aangeboren aandoeningen en erfelijke ziektes

 

  • Dwang- en sondevoeding

 

  • Kosten die het gevolg zijn van ziekten of klachten die jouw kat al had voor de ingangsdatum van deze verzekering

Onze kattenverzekering valt onder de Aegon Huisdierenverzekering. Wil je meer weten over wat er precies wel of niet verzekerd is? Bekijk dan de polisvoorwaarden.

Aanvullende dekkingen voor jouw kat

Wil je extra zekerheid? Kies dan voor een aanvullende dekking.

Aanvullende dekking Crematie

Met deze aanvullende dekking is jouw kat verzekerd voor vervoer naar het crematorium en de crematie. Wij vergoeden maximaal € 100,-.

Bereken mijn premie

Aanvullende dekking Reis

Met deze aanvullende dekking is jouw kat ook verzekerd in het buitenland. Wij vergoeden de medisch noodzakelijke kosten bij ziekte of een ongeval in Europa en aan de Middellandse Zee grenzende landen. De maximale vergoeding in het buitenland is € 1.000,- per verzekeringsjaar.
Bereken mijn premie

Onze service voor jou

Onze 24-uursbelofte aan jou..

Heb je online een schade ingediend? Op werkdagen ontvang je binnen 24 uur een eerste reactie van ons. Je hoort dan of we je schade herstellen, een bedrag vergoeden (en hoeveel natuurlijk, niet onbelangrijk) of dat je schade helaas niet is verzekerd (en waarom niet). Misschien hebben we nog aanvullende documenten nodig om jouw schade te kunnen beoordelen. Zoals foto's of een nota. Zodra we deze informatie hebben ontvangen, nemen we jouw schademelding verder in behandeling. Binnen 10 werkdagen hoor je dan alsnog of jouw schade wel of niet wordt hersteld en/of vergoed.

Overstappen naar Aegon

Heb je nog een huisdierenverzekering bij een andere verzekeraar? Geen probleem. De Aegon opzegservice helpt jou om moeiteloos over te stappen. Je hoeft alleen maar jouw gegevens aan ons door te geven. Wij regelen de rest.

Veel gestelde vragen

Als jouw huisdier ziek wordt of een ongeluk krijgt vergoeden wij de medische kosten
Wij vergoeden alleen de kosten die je in Nederland maakt. Hieronder vallen bijvoorbeeld kosten voor:
  • een consult bij de dierenarts;
  • opname en behandeling als dit medisch gezien nodig is;
  • onderzoek dat nodig is om een aandoening of letsel door een ongeval vast te stellen;
  • in Nederland geregistreerde diergeneesmiddelen;
  • hulpmiddelen voor genezing zoals verband en implantaten.
Bekijk voor een volledig overzicht van de dekking en de maximaal verzekerde bedragen de polisvoorwaarden. Nota's declareer je via onze pagina Schade melden en declareren

Met de aanvullende dekking Reis is jouw huisdier ook verzekerd in het buitenland
Wij vergoeden de kosten bij ziekte of een ongeval in Europa en aan de Middellandse Zee grenzende landen. De maximale vergoeding in het buitenland is € 1.000,- per verzekeringsjaar.

Met de aanvullende dekking Crematie vergoeden wij ook deze kosten 
Wij vergoeden het vervoer naar het crematorium en de crematie van jouw huisdier. De maximale vergoeding voor een: 
  • kat is € 100,-; en 
  • voor een hond € 150,-. 
Wij verzekeren elke hond of kat tot zes jaar. Is jouw hond of kat zes jaar of ouder? Dan is het niet mogelijk om een huisdierenverzekering af te sluiten. 
Na de ingangsdatum van de huisdierenverzekering geldt een wachttermijn van 30 dagen. Er geldt een wachttermijn van 30 dagen voor de kosten van geneeskundige behandelingen die het gevolg zijn van:
  • elke gezondheidsklacht;
  • letsel;
  • aandoening.
Dit betekent dat behandelingen van elke gezondheidsklacht, letsel, of aandoening ontstaan in de wachttermijn en de daaruit voortkomende gevolgkosten nooit vergoed worden. De wachttermijn geldt ook voor de aanvullende modules. Deze termijn geldt niet als het gaat om de kosten van een behandeling die het gevolg zijn van een aantoonbaar ongeluk.

 
Een identificatiechip is verplicht. Dit geldt ook voor huisdieren die getatoeëerd zijn. Op het moment dat je de Aegon Huisdierenverzekering afsluit hoeft jouw huisdier niet gechipt te zijn. Bij het eerstvolgende bezoek aan de dierenarts moet je je huisdier laten chippen. De chip moet voldoen aan de ISO-standaard. Als je je huisdier niet laat chippen mogen wij de uitkering beperken of zelfs helemaal laten vervallen.
 

 
Aangeboren aandoeningen zijn niet verzekerd. Ook als dit op het moment van het afsluiten van de verzekering niet bekend was. 
Wij kunnen hierom vragen omdat wij extra informatie nodig hebben om een declaratie in behandeling te kunnen nemen. Alleen met deze informatie kunnen wij bepalen of er dekking is volgens de polisvoorwaarden.

Op de patiëntenkaart houdt de dierenarts bij wat er aan de hand is met jouw huisdier. Diagnoses, klachten en behandelingen worden hierop aangegeven. De patiëntenkaart kan je opvragen bij de dierenarts. 
 
Dit verschilt tussen kat en hond. Bij een kat hangt dit af van leeftijd. Bij een hond van ras en leeftijd. Elk jaar wordt de premie opnieuw vastgesteld op basis van de leeftijd van jouw huisdier.