Wat verandert er in de Algemene Voorwaarden?

Vanaf 1 juni 2020 wijzigen de wijzigen de Algemene voorwaarden Aegon Bank.

Alle veranderingen in de Algemene Voorwaarden Aegon Bank op een rij

  • Het rentetarief kan zowel positief als negatief, maar ook nul zijn. Bij een positief rentetarief ontvangt u een vaste rente of variabele rente over het saldo op uw Aegon rekening. Hoeveel rente u ontvangt of betaalt is afhankelijk van de hoogte van het (liquide) saldo van uw Aegon spaar- en beleggingsrekeningen.
  • Spaart u met een vaste rente? Dan wordt uw rente niet meer aan het begin van ieder jaar bijgeschreven, maar ieder jaar op de ingangsdatum van de rekening.
  • Bent u verhuisd of verhuist u naar een land buiten de Europese Unie (met uitzondering van IJsland, Noorwegen en Liechtenstein)? Dan moeten wij uw rekeningen bij Aegon Bank beëindigen.
  • Gaat u scheiden? Dan blokkeren wij de gezamenlijke rekening. Zo voorkomen we dat er geld wordt opgenomen zonder toestemming van beiden.
  • Wilt u uw persoonsgegevens wijzigen of uw rekening beëindigen? U kunt dit verzoek indienen via Mijn Aegon of per e-mail. De wijze van beëindiging verschilt per product.
  • Wijzigt u uw tegenrekening in Mijn Aegon? Dan hebben wij voortaan alleen een kopie bankafschrift nodig. De tegenrekening moet een rekening zijn van een bank in de Single European Payment Ara (SEPA). De rekening moet wel in euro’s zijn. Alleen als de tenaamstelling van het bankafschrift niet overeenkomt, vragen wij u om aanvullende documenten.
  • Heeft u contact met ons? Dan vragen wij u op een fatsoenlijke manier te communiceren met onze medewerkers. Doet u dit niet, dan kunnen wij u een boete opleggen of zelfs uw Aegon rekeningen blokkeren of beëindigen.
  • Veranderen wij de voorwaarden dan maken we dit uiteraard aan u bekend. We doen dit via www.aegon.nl en u krijgt bericht van ons of via e-mail of Mijn Aegon of de Mijn Aegon app.

U kunt uw voorwaarden downloaden

Wilt u de aangepaste voorwaarden nog eens rustig doornemen? U kunt ze eenvoudig downloaden.

Image
Onze medewerkers

Heeft u nog vragen?

Onze medewerkers staan voor u klaar. U bent het snelst geholpen via de chat. We zijn via chat bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 17.30 uur. Alle verdere informatie vindt u op onze Klantenservice pagina.

Naar klantenservice

Veelgestelde vragen

Wijzig je nieuwe e-mailadres in Mijn Aegon
Het wijzigen van het e-mailadres kan via Mijn Aegon. Als je bent ingelogd kies dan de optie  'Gegevens' en vervolgens 'Wijzigen' bij E-mail/Gebruikersnaam. Je krijgt dan op je nieuwe e-mailadres een code toegestuurd. Die code vul je in en is hiermee je wijziging doorgevoerd in Mijn Aegon. Je logt dan de volgende keer in met je nieuwe e-mailadres. Jouw gebruikersnaam is dan ook automatisch aangepast. Dit is je nieuwe e-mailadres. 

Heb je nog geen Mijn Aegon-account?
Maak dan eenvoudig via iDIN in vijf minuten een account aan met onze pagina: Maak een Mijn Aegon account aan
*Heeft je telefoonnummer geen groen vinkje? Verifieer dan eerst jouw telefoonnummer met een code die je per brief ontvangt.

Heb je hulp nodig bij het aanmaken van een Mijn Aegon account? Bekijk dan de pagina Mijn Aegon-account aanmaken via iDIN.