Veilig bankzaken doen: ‘Know Your Customer’

Misschien heeft u er al eerder over gehoord vanuit andere financiële instellingen: ‘Know Your Customer’ of afgekort KYC. De letterlijke vertaling is: ‘Ken uw klant’. Het is een beleid die voor financiële ondernemingen verplicht is gesteld. Hier ligt zowel nationale als internationale regelgeving aan ten grondslag. Maar wat houdt het precies in? En wat betekent dat voor u als klant bij Aegon Bank?

Wat is Know Your Customer?

Bekijk

Waarom wordt KYC gebruikt?

Bekijk

Wat merkt u hiervan?

Bekijk

Wat is Know Your Customer?

Know Your Customer (KYC) is een beleid dat financiële ondernemingen zoals banken en vermogensbeheerders gebruiken om te weten wie hun klanten zijn. Kort gezegd willen ze van u als klant weten of u wel echt bent wie u zegt dat u bent.

Waarom wordt KYC gebruikt?

Als wij weten wie onze klanten zijn, is het gemakkelijker om criminele activiteiten in het financiële verkeer op te sporen. Zo voorkomt Aegon Bank dat we als bedrijf onbewust zakendoen met criminele instellingen en kunnen criminele activiteiten snel opgespoord worden. Denk hierbij aan:

  • witwassen,
  • fraude,
  • terrorismefinanciering.

Het voorkomen van criminele activiteiten draagt weer bij aan de veiligheid van uw financiën.

Wat merkt u hiervan?

Als u een rekening bij ons aanvraagt zal de afdeling die zich bezig houdt met nieuwe aanvragen en de afdeling veiligheidszaken een uitvoerig klantonderzoek doen. Komt uit het onderzoek dat een aanvraag niet voldoet aan het nieuwe beleid? Dan kunnen wij de aanvraag niet accepteren. Wij doen er natuurlijk alles aan om de veiligheid van onze klanten te waarborgen die al bij ons bankieren. Daarom is het goed om te weten dat dit nieuwe beleid ook in uw voordeel werkt.