Wat doe ik met een phishing e-mail?
Voor onderzoeksdoeleinden ontvangen wij graag de phishing e-mail van u
Een phishing e-mail is een e-mail waarbij het lijkt alsof Aegon de afzender is. In werkelijkheid verstuurt een andere, nog onbekende afzender deze e-mail. U stuurt deze phishing e-mail naar valse-email@aegon.nl.
Wij adviseren u de e-mail te verwijderen en een virus-scan uit te voeren.
Heeft u de bijlage bij de phishing e-mail al geopend of heeft u gereageerd op het verzoek?
Wij raden u dringend aan om uw wachtwoord te wijzigen. Dit kunt u op twee manieren doen:
Een phishing e-mail is een e-mail waarbij het lijkt alsof Aegon de afzender is. In werkelijkheid verstuurt een andere, nog onbekende afzender deze e-mail. U stuurt deze phishing e-mail naar valse-email@aegon.nl.
Wij adviseren u de e-mail te verwijderen en een virus-scan uit te voeren.
Heeft u de bijlage bij de phishing e-mail al geopend of heeft u gereageerd op het verzoek?
Wij raden u dringend aan om uw wachtwoord te wijzigen. Dit kunt u op twee manieren doen:
- Als u bent ingelogd op Mijn Aegon kunt u via het tabblad ‘Mijn gegevens’ uw wachtwoord direct wijzigen.
- U gaat naar de pagina ‘Inloggegevens vergeten’. U kunt dan een nieuw wachtwoord aanvragen.
Meer tips over het voorkomen van digitale diefstal vindt u op onze pagina Hoe voorkomt u online diefstal?