Jouw verzekering aanpassen of opzeggen

Wil je jouw verzekering aanpassen? Bijvoorbeeld omdat je gezinssituatie verandert of gaat verhuizen? Dat regel je snel en eenvoudig in Mijn Aegon. Selecteer jouw verzekering en ga naar 'Zelf regelen'. Heb je een adviseur? Neem dan contact op met jouw adviseur.

Ga naar Mijn Aegon
Image
verzekering aanpassen of opzeggen

Je autoverzekering opzeggen

Kies je ervoor om met je auto over te stappen naar een andere verzekeraar? Zorg er dan voor dat je nieuwe verzekering ingaat op de dag dat je autoverzekering bij ons stopt. Je bent namelijk wettelijk verplicht om je auto minimaal te verzekeren voor Wettelijke Aansprakelijkheid (WA). Ook als je niet met het voertuig rijdt. 

Heb je je voertuig verkocht en koop je geen nieuwe? Dan zet je de verzekering stop als het kenteken niet meer op naam staat. De nieuwe eigenaar moet vanaf het moment van overdracht een eigen verzekering afsluiten.

  • Controleer en bewaar het vrijwaringsbewijs

    Dit is een wettelijk bewijs van overdracht dat wordt afgegeven door het postkantoor of een bevoegd handelaar. Als je dit hebt, loop je geen verdere risico’s met jouw verkochte auto of motor. Hierna kun je je autoverzekering stopzetten via Mijn Aegon. In Mijn Aegon klik je hiervoor op je autoverzekering en daarna op 'Opzeggen verzekering’ onderaan de pagina. Je hoeft bij het stopzetten van de verzekering het vrijwaringsbewijs niet aan ons te laten zien.

  • Heb je schadevrije jaren bij Aegon opgebouwd?

    Dan gaan ze met je mee. Deze schadevrije jaren worden na het stopzetten van jouw verzekering namelijk in Roy-data geregistreerd. Dit is een landelijke database die alle verzekeraars gebruiken. Je nieuwe verzekeraar haalt jouw schadevrije jaren uit deze database.

Goed om te weten:

Heb je eerder je verzekering tijdelijk stopgezet? Bijvoorbeeld omdat je je auto langere tijd niet gebruikt? Dan reserveren we een bedrag aan premie. Dit bedrag verrekenen we als je je autoverzekering opnieuw activeert. Of je krijgt dit bedrag terug als je besluit om de autoverzekering te beëindigen. Wil je je verzekering opnieuw activeren of beëindigen? Neem contact met ons op. Dit kan namelijk niet via Mijn Aegon.

Woon- & VrijeTijdpakket opzeggen? Zo eenvoudig is het!

Stap je voor je Woon- & VrijeTijdpakket over naar een andere verzekeraar? Zorg er dan voor dat je nieuwe verzekering ingaat op de dag dat je andere verzekering stopt. Zo weet je zeker dat je altijd verzekerd bent.

Hieronder lees je per Woon- & VrijeTijdpakket-product hoe je opzegt en wat dit voor jou betekent.

Aegon Rechtsbijstandverzekering

De Aegon Rechtsbijstandverzekering is dagelijks opzegbaar, de verzekering stopt dan direct. 

Past jouw rechtsbijstandverzekering niet meer bij je huidige situatie? Maar wil je het nog wel verzekeren? Geen probleem! In Mijn Aegon pas je je dekkingen eenvoudig aan. Zo bepaal je zelf wat je wel en niet verzekert.
 

Aegon Huisdierenverzekering

Na één jaar is de huisdierenverzekering dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van één maand.

Als je huisdier overlijdt, of een ander baasje krijgt, wil je geen gedoe met je verzekering. We vragen je daarom om dit zo snel mogelijk – maar in ieder geval binnen 30 dagen – aan ons door te geven. Wij zorgen er dan voor dat je verzekering stopt. Dat gebeurt één dag na het overlijden of de overdrachtsdatum van je huisdier. Als je te veel premie hebt betaald, dan krijg je dat uiteraard terug.

Aegon Inboedel-, Opstal- en Aansprakelijkheidsverzekering

De Aegon Inboedel- en Opstalverzekering zijn dagelijks opzegbaar, de verzekering stopt dan direct. De Aegon Aansprakelijkheidsverzekering is na het eerste jaar dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van één maand.

Ga je van een koophuis naar een huurhuis? Dan kun je onze Opstalverzekering stopzetten vanaf de datum dat de overdracht getekend is. Als je naar een andere koopwoning verhuist, kun je de verzekering ook meenemen.

Aegon Doorlopende Reisverzekering

Na één jaar zijn de Aegon doorlopende reisverzekering en/of aanvullende dekkingen dagelijks opzegbaar. De verzekering stopt dan direct.   

Op vakantie in Nederland? Ook dán komt je reisverzekering goed van pas. Met onze doorlopende reisverzekering ben je het hele jaar door verzekerd, waar je ook naartoe gaat. Zelfs voor een nachtje weg in Nederland. Wij bieden verschillende mogelijkheden.

Ga je minder vaak op reis of zijn je vakanties veranderd? Je kunt de dekkingen op je Aegon doorlopende reisverzekering eenvoudig aanpassen via Mijn Aegon. Denk bijvoorbeeld aan een aanpassing van Werelddekking naar Europadekking of omzetten van Allrisk- naar Basisdekking.

Goed om te weten

  • Ga je verhuizen?

    Heb je een inboedelverzekering of opstalverzekering bij ons afgesloten en ga je verhuizen? Dan hoef je niet op te zeggen. Als je verhuist, kunnen je verzekeringen gewoon met je mee verhuizen. Geef in 2 minuten via het online formulier je wijziging door. Je verzekering blijft dan up-to-date. Houd hiervoor je polisnummer bij de hand. 

  • Melden van overlijden en opzeggen verzekeringen

    Een dierbare verliezen is een ingrijpende gebeurtenis. Het is belangrijk dat financiële zaken  dan goed en eenvoudig worden geregeld. Dat begrijpen we. Daarom hebben we de Aegon Nabestaandendesk. Informatie over onze Nabestaandendesk en hoe je een overlijden meldt, vind je op onze pagina Een overlijden melden

    Tip: zet niet meteen de verzekeringen van de overledene stop Maar laat de verzekering doorlopen totdat het woonhuis en/of de inboedel is verkocht. Daarmee verzeker je schade aan het huis en de inboedel door storm, brand en inbraak. In ieder geval zolang het nog niet verkocht is. En wist je dat een huis ook aansprakelijk kan zijn voor schade? Bijvoorbeeld door een dakpan die ergens op valt. Zeg de aansprakelijkheidsverzekering dus ook niet zomaar op, controleer bij overlijden wat er zoal verzekerd is én of de premie is betaald. Nog een tip: vraag de verzekeraar of de dekking verandert als het huis tijdelijk leeg staat. Zo kan het zijn dat kunst, antiek en sieraden niet meer verzekerd zijn.

    Zo zit het met de autoverzekering Als de geregistreerde eigenaar/houder van een voertuig overlijdt, krijgt de RDW hier automatisch een melding van. Dat gaat via de Basisregistratie Personen (BRP). Belangrijk om te weten: het voertuig kan niet op naam van de overleden eigenaar blijven staan en moet worden overgeschreven. Meer informatie hierover vind je op www.rdw.nl.

  • Bedenktijd na het afsluiten van een nieuwe schadeverzekering

    Als je een schadeverzekering afsluit, heb je 14 dagen bedenktijd. De bedenktijd start op het moment dat je de verzekering aanvraagt. Binnen de bedenktijd kun je de verzekering kosteloos stopzetten. Eventuele schades vergoeden we dan niet. Goed om te weten: als je een autoverzekering met terugwerkende kracht stopzet, ben je over deze periode niet verzekerd geweest. 

  • Je oldtimer, caravan of motor verzekeren?

    Via een adviseur bij jou in de buurt ontvang je een onafhankelijk advies voor het verzekeren van jouw bestelauto, oldtimer, caravan, kampeerauto, aanhanger en/of motor. Lees verder.

Wil je jouw verzekering opzeggen?

Wat ga je missen?

  • Per jaar bouw je 2% loyaliteitskorting op
  •  Loyaliteitskorting kan oplopen tot 10%
Ontvang ik loyaliteitskorting?

Opzeggen via Mijn Aegon

Je zegt je verzekering eenvoudig op door in te loggen op jouw Mijn Aegon-account.

  • Makkelijk
  • Direct verwerkt
  • Direct bevestiging per e-mail

Heb je nog geen account? Maak er dan 1 aan

Inloggen en opzeggen

Opzeggen zonder account

Je kan ook opzeggen zonder in te loggen. Dan hebben we wel meer gegevens van jou nodig. Opzeggen via het opzegformulier vraagt om een langere verwerkingstijd. Binnen 14 dagen ontvang je van ons een reactie.

Naar het opzegformulier

Wil je een ander product opzeggen?

Bankrekeningen

Je kan jouw bankrekeningen op verschillende manieren opzeggen.

Meer info

Levensverzekering

Een levensverzekering stopzetten kan ongewenste gevolgen hebben.

Meer info

Hypotheek

Het beëindigen van een hypotheek regel je via jouw adviseur.

Meer info

Kom je er niet uit? Wij helpen je graag via chat.

Stel je vraag direct aan één van onze medewerkers. We staan voor je klaar van maandag t/m vrijdag van 08:30 uur tot 17:30 uur.

Chat met medewerker