Schadebehandelaar André Uijen meldt al zijn schades via AIP: "Voor mij is er geen andere weg meer dan de digitale."

Bij Aegon wordt het de nieuwe standaard werkwijze om schades via het Aegon Intermediair Portaal (AIP) in te dienen. De meeste van onze tussenpersonen maken al gebruik van AIP voor hun schades. En dat is  niet voor niks, het brengt namelijk veel voordelen met zich mee ten opzichte van e-mail, telefonie of post. André Uijen, schadebehandelaar bij BHJ Wiggers Assurantiën in Almelo, is één van die personen. We spraken hem over het digitaal schade melden via AIP.

Heb je altijd via AIP gewerkt? 
'Nee, zeker niet. Jaarlijks verwerkte ik door de omvang van onze portefeuille bij Aegon veel schademeldingen. Door die grote aantallen dacht ik dat het voor mij makkelijker was om deze schades allemaal per e-mail in te dienen.. Dit was ik ook gewend en ik was ervan overtuigd dat de overstap naar AIP lastig zou zijn.’

Hoe is de overstap naar AIP voor jou gegaan?
'Onze accountmanager informeerde mij in onze gesprekken steeds over de mogelijkheid van het digitaal schade melden (via AIP), en de voordelen hiervan. Zo gaf hij aan dat het aan het begin natuurlijk even wennen is, maar dat het uiteindelijk grote voordelen heeft voor mij en voor onze klanten. Dit was voor mij genoeg reden om die verandering te maken.’

‘In het begin moest ik inderdaad nog wennen aan AIP, maar mede dankzij de geboden ondersteuning van zowel de accountmanager als de schadebehandelaars binnen Aegon, ben ik geleidelijk meer schades via AIP gaan melden. En zo is uiteindelijk voor mij de knop omgegaan. Op dit moment dien ik al mijn schades digitaal in. Het gaat snel en makkelijk. En hierdoor weet ik ook zeker dat de schadebehandelaars binnen Aegon de juiste informatie van mij krijgen die ze nodig hebben om een schade goed te kunnen beoordelen.’

Je hebt een van de hoogste scores voor wat betreft schade melden via AIP, hoe doe je dat? 
'Maandelijks word ik op de hoogte gehouden van de voortgang op het digitaal melden van schades. Hierdoor is het voor mij een soort sport geworden om te proberen op 100% uit te komen. Wat ik een groot voordeel van het digitaal schade melden vind, is dat je direct stukken kunt uploaden. Daarnaast is het prettig dat je direct na de melding een schadenummer krijgt toegewezen, zodat verdere communicatie in het dossier wordt vergemakkelijkt. Voor mij is er geen andere weg meer dan de digitale. Ik kan het iedereen van harte aanbevelen!’

Samen met onze tussenpersonen, accountmanagers en schadebehandelaren werken we gezamenlijk continu toe naar een 100% digitale schademelding via AIP. Dat doen we niet alleen voor onszelf, maar vooral voor onze klanten: zij worden sneller geholpen als een schade via AIP is ingediend.

Meer weten over het schade melden via AIP?
Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met uw accountmanager, hij/zij helpt u graag verder.