Vanaf nu ook directe schadeafhandeling bij Aegon

Vanaf 1 oktober 2021 hebben we ons aangesloten bij directe schadeafhandeling. Goed nieuws voor u en uw klanten met een WA-verzekering. Dit betekent dat zij vanaf nu altijd bij de eigen verzekeraar terecht kunnen. Bij ons dus. Precies weten hoe het zit? We zetten de voordelen en details op een rij.

Het grootste voordeel bij directe schadeafhandeling? 

Klanten kunnen altijd bij hun eigen verzekeraar terecht. Hierdoor heeft uw klant sneller zijn geld en kan hij dus ook eerder de auto laten herstellen. Goed om te weten: directe schadeafhandeling is voor alle WA-klanten. Dus: WA, WA Extra en Beperkt Casco. Directe schadeafhandeling geldt voor situaties waarbij de tegenpartij (mede) aansprakelijk is voor de schade aan het voertuig. Klanten melden dit bij hun eigen verzekeraar en die regelt vervolgens de rest.

Zo werkt directe schadeafhandeling

Heeft uw klant schade en vindt u of uw klant dat de tegenpartij aansprakelijk is? Dan kunt u de schade bij ons melden. Wij controleren of er dekking is voor de schade, of de tegenpartij (gedeeltelijk) aansprakelijk is en of wordt voldaan aan de andere criteria van directe schadeafhandeling. Is dit het geval? Dan nemen wij de schade verder in behandeling. 

Meer weten?

Meer over de directe schadeafhandeling is te vinden op de website van het Verbond van Verzekeraars.