Opvragen verzamelloonstaat over 2018

Binnenkort vragen we bij een aantal klanten de verzamelloonstaat over 2018 op. Zo controleren we de werknemergegevens die bij ons bekend zijn. Als het om klanten van u gaat, heeft u daar kortgeleden een brief over ontvangen. Hieronder leest u meer over het proces. En wat dit voor u en uw klanten betekent.

Stap 1: uw klant levert de verzamelloonstaat aan via het Aegon Werkgeversportaal

Wij vragen uw klant om een verzamelloonstaat over 2018 aan te leveren. Hij stuurt deze via www.aegon.nl/werkgeversportaal naar ons toe. In het portaal klikt uw klant op de knop ‘Naverrekening’. En in de bovenste regel kan hij de verzamelloonstaat toevoegen. Heeft uw klant opmerkingen die horen bij de verzamelloonstaat? Dan kan hij deze op dezelfde dag in een e-mail sturen naar hulplijnagwp@aegon.nl. Om deze e-mail goed te kunnen verwerken, vragen wij uw klant om in het onderwerp de letters ‘VZL’, het polisnummer en de bedrijfsnaam te vermelden.

Stap 2: wij controleren de werknemergegevens op de verzamelloonstaat

Zodra wij de verzamelloonstaat hebben ontvangen, vergelijken we de ingevulde gegevens met de werknemergegevens die bij ons bekend zijn. Komen onze gegevens niet overeen met de gegevens op de verzamelloonstaat? Dan corrigeren wij die via de naverrekening over het jaar 2018. Als wij de gegevens corrigeren, krijgt uw klant een nieuwe premienaverrekening van ons. Daarmee is uw klant goed verzekerd bij ziekte van zijn werknemers.

Wat vragen wij van u?

Wij vragen de gegevens direct op bij uw klant. Daarom verwachten wij geen actie van u. Wel kan het zijn dat de klant hierover contact met u opneemt. Dan weet u dat wij deze gegevens opgevraagd hebben.

Heeft u nog vragen?

Neem dan gerust contact op met ons. Wij helpen u graag. U bereikt ons op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur via telefoonnummer 088 344 00 53. Liever mailen? Stuur uw bericht naar hulplijnagwp@aegon.nl.

 

Schrijf u in voor de nieuwsbrief