Aangepaste voorwaarden voor de Aegon Persoonlijke Ongevallenverzekering
In het eerste kwartaal van 2018 zetten we de Persoonlijke Ongevallenverzekering om van Aegon Business Line Inkomen naar Aegon Business Line Schade. Hierdoor gaan de voorwaarden er iets anders uitzien. In dit bericht leest u meer over de wijziging en hoe wij dit aan uw klant communiceren.
De premie en voorwaarden blijven ongewijzigd
Omdat wij de Persoonlijke Ongevallenverzekering omzetten naar een andere Business Line van Aegon, gaat de verzekering ook over naar een nieuw systeem. De premie en voorwaarden van de verzekering blijven gewoon hetzelfde, maar de voorwaarden zien er straks wel iets anders uit. Deze hebben wij namelijk meteen opnieuw geschreven om het begrijpelijker te maken voor de klant. U vindt de aangepaste voorwaarden hier.
De klant ontvangt van ons een brief
De klant ontvangt van ons een nieuw polisblad met een begeleidende brief. Hierin geven wij meer informatie over de omzetting. Wat er in de brief staat? Dat leest u hier. Let op: het gaat hier om een andere ongevallenverzekering dan die uit ons Woon- & VrijeTijdpakket. U kunt de verzekering daardoor niet nieuw afsluiten.
Een aantal klanten krijgen een eerst andere brief
Vier klantgroepen ontvangen van ons een andere brief dan de normale omzettingsbrief. Dit heeft te maken met de huidige situatie van de klant. Het gaat hierbij om de volgende klantgroepen:
- Klanten die in het buitenland wonen.
- Klanten ouder dan 65 jaar.
- Klanten waarbij de gezinssamenstelling niet duidelijk is.
- Klanten die hebben opgezegd met een datum in de toekomst.
Heeft u één of meer klanten die binnen een van de bovenstaande groepen valt? Dan ontvangt u van ons een overzicht van de betreffende klanten en een kopie van de brief die zij ontvangen.
Verzorgt u de incasso voor uw klant?
Als u de incasso voor uw klant verzorgt, dan ontvangt u de brief over de omzetting in plaats van uw klant. U kunt dan zelf uw klant hierover informeren.
Heeft u nog vragen?
Neem dan contact op met uw accountmanager.