De rekening-courant van uw pensioenregeling
Heeft u de pensioenregeling voor uw werknemers bij Aegon? En krijgt u geen factuur van ons? Dan heeft u een lopende rekening bij Aegon: een rekening-courant. Hoe werkt een rekening-courant precies? Op deze pagina vindt u uitleg, filmpjes en veelgestelde vragen.
Snel uw saldo inzien
U vindt uw rekening-courant in Beheernet. Daar ziet u 24 uur per dag welke boekingen er zijn gedaan. Bijna elke wijziging in uw pensioenregeling zorgt voor een boeking. Wanneer een negatief saldo ontstaat, verwachten we dat u dit voldoet. U krijgt geen factuur. Het is daarom belangrijk dat u regelmatig uw saldo checkt. Wilt u een overzicht van alle boekingen per maand? Met een paar klikken downloadt u een overzicht in Excel.
Een specificatie downloaden
Geeft u een wijziging door voor een werknemer in uw pensioenregeling? Bijna elke wijziging in de administratie zorgt voor een boeking in uw rekening-courant. Denk aan een dienstverlating, een nieuwe aanmelding, een parttimewijziging of een salariswijziging. Wilt u een specificatie met de boekingen per werknemer? Ook dat is met een paar klikken geregeld.
Veelgestelde vragen
Dit is een lopende rekening waarbij geen facturen horen. U kunt doorlopend het saldo zien via Mijn Aegon Zakelijk. U logt in via de groene knop rechtsbovenaan op www.aegon.nl/zakelijk.
Heeft u nog geen account van Mijn Aegon Zakelijk? Vraag dan een activatielink aan via supportdesk@aegon.nl. Vermeld daarbij uw klantnummer, e-mailadres en mobiele nummer.
Wilt u weten wat het openstaande saldo is?
In Mijn Aegon Zakelijk gaat u naar Beheernet. Hier ziet u onder het tabblad ‘rekening-courant’ de stand van uw saldo. U maakt hier ook downloads van de boekingen. Wanneer een negatief saldo ontstaat, verwachten we dat u dit voldoet. Het is dus belangrijk dat u regelmatig het saldo bekijkt.
Kreeg u een herinnering of aanmaning? Hierop staan alleen de bedragen die al langer dan een maand openstaan.