Wat je van ons kunt verwachten

Je kunt er van op aan dat jouw product altijd voldoet aan wet- en regelgeving. Zodra daarin iets verandert, hoor je dat van ons. Sowieso ontvang je jaarlijks een overzicht van de verzekering die je bij ons hebt afgesloten. Daarbij zit ook informatie over mogelijke aanpassingen van je premie en voorwaarden. Het is belangrijk dat je dan zelf checkt of de verzekering nog past bij jouw situatie. Je adviseur kan hierbij helpen.

Meer weten over onze dienstverlening bij een collectieve inkomensverzekering zoals het Aegon Gezond Werkplan? Lees hieronder wat je van ons kunt verwachten.

Image
Stel krijgt financieel advies van adviseur Aegon

Wist je dat....

  • Je bij het Aegon Gezond Werkplan altijd je eigen arbodienst kan kiezen? Met een aantal arbodienstverleners hebben we aanvullende afspraken: dit geeft jou als werkgever extra voordelen.
  • Regres is meeverzekerd? Dat betekent dat als jouw werknemer arbeidsongeschikt raakt door een ongeval en een derde daarvoor aansprakelijk is, we dit verhalen op de tegenpartij. We schakelen hiervoor ARAG in. Bij het doorgeven van de ziekmelding in het Werkgeversportaal kan je aangeven of er sprake is van een regressituatie.
  • Je ziekmeldingen online doorgeeft via het Aegon Werkgeversportaal?
  • Je eens per drie jaar een nieuw premievoorstel ontvangt? Behalve voor de Stop-loss-verzekering. En het eigen behoudpercentage stellen we jaarlijks bij de naverrekening opnieuw vast.
  • Je de uitkerings- en naverrekeningspecificaties terugvindt op het Aegon Werkgeversportaal?
  • We er met de jaarlijkse naverrekening voor zorgen dat je goed verzekerd blijft?
  • Je een eigen casemanager hebt voor professioneel advies bij re-integratie en conflictsituaties voor een snelle en duurzame terugkeer van je werknemer? Ook kunnen we bijdragen in de re-integratie kosten.
  • De verzekering na de eerste contracttermijn, met een opzegtermijn van een maand, dagelijks opzegbaar is?
  • Dienstverlening voor advies en rechtsbijstand standaard meeverzekerd zijn?
  • We maandelijks uitkeren bij schade?

Waar kan je op rekenen als je een verzoek hebt? 

Heb je een vraag over je verzekering? Je kunt met alle vragen en verzoeken terecht bij je adviseur. Die doet er alles aan om je zo goed mogelijk te helpen. Uiteraard kan je ook bij ons terecht. We doen ons uiterste best om je zo snel mogelijk een antwoord op je vraag te geven. 

Als je ons belt...

...kan vaak een van onze medewerkers je vraag direct beantwoorden. We staan in elk geval telefonisch voor je klaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur. 

Als je ons op een andere manier bereikt...

…zoals via de mail of door het stellen van een vraag via het webformulier: bekijk op deze pagina hoe je ons bereikt op een manier die bij je past.

We luisteren naar jou 

Zo hebben we verschillende klantonderzoeken. We meten regelmatig hoe klanten onze dienstverlening ervaren. En we gebruiken input van klanten voordat we onze producten aanpassen. En een klacht? Die zien we als een kans om te verbeteren.

Wat verwachten we van jou?

Image
Nieuw Wonen doelgroep bejaarden

Geef een ziek- of herstelmelding binnen twee dagen door 
Als je een Ziekteverzuimverzekering No-Claim en/of ZW-Eigenrisicodragen verzekering hebt. Je hebt meer tijd om een ziek- of herstelmelding door te geven als je een Ziekteverzuim Stop-Loss verzekering hebt. Je hebt dan maximaal 13 weken de tijd. Bij een IVA-, WGA- of WIA-verzekering heb je zelfs maximaal 26 weken de tijd.

Heeft je arbodienst geen koppeling met het Aegon Werkgeversportaal? Dan geef je een ziek- of herstelmelding twee keer door: aan ons én aan je arbodienst. Als er wel een koppeling is, geef je een ziek- of herstelmelding maar één keer door: via het Aegon werkgeversportaal. De arbodienst krijgt automatisch bericht via ons.

Image
Bekijk de 8 tips om re-integratie van je werknemers te bevorderen

Draag bij aan de re-integratie van je werknemer
Je doet alles wat je kunt om ervoor te zorgen dat je werknemer weer aan het werk kan. Ook zorg je ervoor dat werknemers alles doen dat bijdraagt aan re-integratie.

Verandert er iets in je situatie?
Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Het is belangrijk dat je verzekering past bij je situatie in verband met de dekking. Denk hierbij aan het wijzigen van je adres, het veranderen van bedrijfsactiviteiten en/of werkzaamheden, een fusie of overname of als je bedrijf tijdelijk of definitief stopt. Zo blijft je verzekering goed bij je passen.

Image
we geven om onze planeet header

Lever jaarlijks de naverrekening aan
Je werkt dan de werknemersgegevens bij in het Aegon Werkgeversportaal. Dit is ook het moment om de verzuimgegevens te controleren als je een verzuimverzekering hebt (No-claim of Stop-Loss). Met de naverrekening berekenen we je definitieve premie. En als je een verzuimuitkering kreeg, berekenen we ook de definitieve uitkering over het afgelopen jaar. De premie en eventuele verzuimuitkeringen zijn namelijk een voorschot en gebaseerd op eerdere gegevens.

Na afloop van een kalenderjaar is exact bekend hoeveel werknemers je in dienst had en wat hun loon was. Zo berekenen we de definitieve premie en eventuele verzuimuitkering over het afgelopen jaar. Ook passen we direct je voorschotpremie aan.

Image
MKB Verzuimplan is een alles-in-eenoplossing

Over het MKB Verzuimplan

Heb je onze nieuwste verzuimverzekering MKB Verzuimplan? Dan geldt het volgende:

  • Regres is meeverzekerd. Dat betekent dat als jouw werknemer arbeidsongeschikt raakt door een ongeval en een derde daarvoor aansprakelijk is, we dit verhalen op de tegenpartij. We schakelen hiervoor ARAG in. Bij het doorgeven van de ziekmelding in het Werkgeversportaal kan je aangeven of er sprake is van een regressituatie.
  • Ziek- en herstelmeldingen geef je binnen twee dagen door via Mijn Aegon Zakelijk. Er is standaard een koppeling met de arbodienst, dus je geeft de ziekmelding maar een keer door.
  • Je ontvangt elk jaar een nieuw premievoorstel.
  • Door de koppeling tussen Mijn Aegon Zakelijk en je salarispakket hoef je geen werknemersmutaties door te geven.
  • De (half)jaarlijkse verrekening verloopt automatisch.
  • Betaal je per maand? Dan bepalen we elke maand de premie. Die baseren we op de meest recente gegevens die we uit het salarispakket hebben ontvangen. Daarnaast voeren we een verrekening uit voor wijzigingen die nog niet in de premie verwerkt zijn. Hiervoor hoef je niets te doen.
  • Na de eerste contracttermijn is de verzekering dagelijks opzegbaar met een maand opzegtermijn.

Wat als we niet aan je verwachting voldoen? 

Elke dag opnieuw doen we ons uiterste best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Maar we blijven mensen, dus ook wij kunnen fouten maken. Is er iets gebeurd waar je niet blij mee bent? Laat het ons dan weten, dan zoeken we samen naar een oplossing. Je kunt bijvoorbeeld een klacht indienen.  

Hoe we de premie incasseren

Betaal je via automatische incasso?

Dan ontvang je een vooraankondiging per post. Hierop staat welk bedrag we afschrijven en wanneer we dit bedrag afschrijven. We incasseren de premie rond de 1e of 16e van de maand. Dit doen we vanaf rekeningnummer NL56ABNA0511544669.

Betaal je via acceptgiro?

Dan ontvang je vanaf juni 2023 alleen een factuur per post, dus zonder de acceptgiro. In deze factuur staan alle gegevens die nodig zijn om de betaling te doen. Helaas is het niet mogelijk facturen digitaal toe te sturen.

Je kunt deze betaalwijze ook aanpassen naar automatische incasso. Dan schrijven we het bedrag automatisch af van jouw rekening. Wil je de betaalwijze omzetten naar automatische incasso? Mail dan naar betalingen@aegon.nl en vermeld hierbij je polisnummer.

Moeite om je rekening te betalen?

Heb je een betaalachterstand? Dan heeft dit gevolgen voor de dekking van de verzekering. Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Dan kijken we graag samen met jou hoe we je financiële zorgen kunnen verlichten. Bijvoorbeeld door het aanbieden van betalingsregeling als het een keer niet lukt om je premie op tijd te betalen. Telefonisch bereik je ons via 058 – 2443700. Mailen kan natuurlijk ook.

Krijg weer grip op je geld als het even tegenzit 

We merken allemaal dat alles duurder wordt. Verwacht jij dat je het de komende periode financieel niet voor elkaar kunt boksen? Bijvoorbeeld omdat je je verzekering niet kan betalen? Neem dan contact met je adviseur.

Vind je erover praten nog een te grote stap? Kijk dan eens op Geldfit Zakelijk waar je ervaringen van anderen leest. En tips krijgt om grip op je geld te krijgen. Hier kun je anoniem en gratis een online test doen. Je ontvangt dan binnen 2 minuten een persoonlijk advies. Ook krijg je een overzicht van organisaties in de buurt die je verder kunnen helpen. Wil je liever iemand die met je meedenkt? Je kunt met Geldfit ook bellen via 0800 - 8115 of chatten voor persoonlijk advies. 

 

Usabilla Feedback